A better Jennylyn Mercado


The first time this writer saw Jennylyn Mercado in person, she was undergoing a painful breakup with Dennis Trillo. It showed in her face. Even during that presscon, she had a faraway look and her smile was “pilit”. It was understandable under the circumstances.

Jennylyn Mercado as Esperanza
in GMA Network's epicserye "Indio"
In her recent visit to Iloilo to promote Indio, an epic teleserye on GMA Network, she was different – happy, blooming and always laughing. Could it be the positive influence of her boyfriend Luis Manzano in her life?

“Kailangang maging positive. Kay Luis ko natutunan lahat ‘yan. Ano siya ... very light kasama tapos palabiro. Parating masaya. Walang dull moment,” she said.

“Kunyari pag may naririnig siyang balita, sasabihin niya ‘Baka ganiton lang ‘yan ... di naman siguro’. Siya ‘yong positive,” she added.

TIME MANAGEMENT
Most of Jennylyn’s time now is spent working. For Indio, she has to travel four hours to go to the set in Pagsanjan.

So, there’s limited time for her and Luis.

“But, ang maganda kasi, alam namin ang mga trabaho namin. Pareho kaming nasa showbiz. Bihira kami magkikita but alam namin na kailangan naming makahanap ng time. Like kagabi (Friday night) natapos maaga ang shooting ko, sia ganun rin, so nag-dinner kami. Pa-singit-singit. Kahit papaano, nagkikita at may communication kami. Trabaho muna,” she said.

THE ONE
Is Luis “the one” for Jennylyn and have they talked about marriage?

“Nakita ko na ang ‘the one’ ko but ang kasal, di pa naming napag-usapan. Malabo  pa ‘yon,” she said.

She revealed that Luis went through the traditional courtship;  he visited the actress at home for a year before they became steady.

“Pumupunta talaga sa bahay. Nakisama sa parents ko at sa anak ko,” she said.

ON PATRICK GARCIA
Jennylyn was also asked about Patrick Garcia, the father of her son. Patrick now has a non-showbiz girlfriend and they are expecting a chid.

“As long as happy ang both sides – happy siya at happy ako, walang problema. “

She also reacted on the issue about the delay in her child’s “sustento” from Patrick.
“Hindi na kailangang gawing big deal ‘yon or gamitin ang family ko para mapag-usapan. Kasi may privacy naman kami. Lalo na ang bata, di naman siya showbiz,” she said.
Jennylyn also revealed that with her hectic schedule, most often she does not have an idea if Patrick has been with their son or not. “Kahit ako, tatabihan ko na lang ang anak ko pag-uwi. Kasi araw-araw ang trabaho ko,” she said.

But she’s confident that her son is in good hands. “Hatid-sundo ‘yan. Nanay ko ang nag-aalaga sa anak ko. At saka ang yaya kong nakalakihan ko rin. Kaya talagang may peace of mind ako pag umaalis ako ng bahay kasi confident ako na alagaan talaga,” she concluded.
Jennylyn stars as Esperanza in Indio, an epic teleserye that stars Senator Bong Revilla and broadcast over GMA Network weeknights.* (Kathy Villalon, The News Today Libre, Jan. 30, 2013 issue. Visit www.iloilonewstoday.com)

Check out these popular posts, too

Hip-hop dancer turned entrepreneur helps people get jobs

Guimaras: the island that fits your taste

Balay Binhi: raising kind and creative individuals

More job opportunities up for Ilonggos in Iloilo Business Park

SM City Iloilo launches solar panels

Sino ang panalo? Ang bully or ang api?

The San Lorenzo Wind Farm and a brighter future for renewable energy

10 must-eats at DoVa Brunch Cafe

Amid poverty, these Ilonggo moms raised successful children

The inspiring story of ‘Fish’